Jak powrócić do fitnessu po dłuższej przerwie?

Fitness to bardzo popularny rodzaj gimnastyki, który wykonywany regularnie potrafi przynieść niesamowite efekty. Niestety, ale z powodu różnych sytuacji, nie zawsze jesteśmy w stanie zadbać o to, by ćwiczyć cały czas. Epidemia koronawirusa przyczyniła się do zamknięcia wielu siłowni, co także uniemożliwiło prowadzenie ćwiczeń. Jeżeli chcesz jednak wrócić do fitnessu, ale nie wiesz jak to zrobić, przedstawiamy nasze wskazówki.

Znajdź swoją motywację

Jedni ćwiczą dlatego, że bardzo tego chcą i nie potrzebują żadnej motywacji zewnątrz. Inni jednak potrzebują poczucia powodu, dla którego powinni to robić. Jeżeli przerwałeś ćwiczenia na dłuższy czas i teraz chcesz do nich wrócić, możesz potrzebować sporej dawki motywacji. Dlatego zastanów się co nią powinno być. Może to Twoje odbicie w lustrze? A może chęć wzmocnienia swojej kondycji?

Stosuj metodę małych kroków

Powrót do treningów fitness wiąże się ze stopniowym wdrażaniem się w kolejne ćwiczenia oraz dobór odpowiedniej intensywności. Należy pamiętać, by podczas pierwszych kilku tygodni nie przesadzać, ponieważ może to przyczynić się do powstania problemów zdrowotnych i kontuzji. Postępuj powoli, małymi krokami. Niech Twój harmonogram treningowy nie będzie napięty. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie wykonywanie tylko 2-3 treningów w tygodniu, zamiast 7.

Korzystaj z suplementów

Należy pamiętać o tym, że trening fitness musi być wspierany odpowiednią dietą. Odgrywa ona bardzo ważną rolę i szybko pomoże Ci wrócić do sprawności na przyzwoitym poziomie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *